Yazar "Tosunoğlu, Mesiha" için listeleme
-
Farklı yazı stillerinin okuduğunu anlama sürecine etkisi
Tosunoğlu, Mesiha (2010)Yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlamak veya aynı zamanda seslere çevirmek okuma süreci olarak adlandırılmaktadır. Okuma süreci sırasında okumayı etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bunlar ... -
İlköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin kelime servetini zenginleştirme üzerine deneysel bir çalışma
Çevik, Arzu (Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışma, ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin deyim öğrenebileceği düşünü-lerek hazırlanmıştır. Ana dili öğretiminde, kelime ve deyim öğretimi için çoğunlukla geleneksel yöntemler kullanılmaktadır. Geleneksel yöntemlerin ... -
Meb yayınları 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dil öğrenme alanlarına ve taksonomiye göre değerlendirilmesi
Tosunoğlu, Mesiha; Demir, Erhan (2014)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen öğrenme alanlarına ve Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Çalışmada doküman ... -
Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünde çalışan kadınların yönetim kadrolarında ilerlemelerini engelleyen faktörler
Kıdı, Hatice Tuba Kaan (Kırıkkale Üniversitesi, 2004)II ÖZET Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı merkez örgütünde görev yapan yöneticilerin, çalışma hayatı içerisinde uzun yıllardır yer alan kadınların yönetim kademelerinde yükselmelerine engel oluşturan faktörlerle ilgili ... -
Okunabilirlik ve ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabındaki düz yazı metinlerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
Tosunoğlu, Mesiha; Özlük, Yağmur Özge (2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan düz yazı metinlerini, metin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri olan okunabilirlik açısından değerlendirmektir. Çalışmada Millî ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının incelenmesi (Kırıkkale ili örneği)
Alamdar, Suphi Güneş (Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kırıkkale merkezinde bulunan ortaokul öğrencileri ... -
Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörler
Tosunoğlu, Mesiha; Aköz, Yasemin (2009)İlk okuma yazma eğitimi, çocuğun tüm yaşamını etkileyecek olan önemli bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma-yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörlerin neler olduğunu ... -
Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin bir araştırma: Kırıkkale ili örneği
Özlük, Yağmur Özge (Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Ülkemizde öğretmenlerin özel alan yeterliklerini belirlemeye yönelik ... -
Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin konuşma eğitimi ve konuşma etkinlikleri hakkındaki görüşleri: Kırıkkale ili örneği
Arslan, Fatih (Kırıkkale Üniversitesi, 2010)2005 yılında uygulanmaya başlayan ?İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (1-5 ve 6-8. sınıflar), etkinlik temelli öğretim büyük önem taşımaktadır. Dil becerileri denilen okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğretimi ...